Nu het “vlonder” op het dak van de A619 nagenoeg gereed is, verschuiven de werkzaamheden langzaam maar zeker naar het interieur. Op dit moment wordt gewerkt aan de latten de het frame van de vensters vormen. Deze moeten allemaal op maat worden gemaakt en vervolgens opnieuw worden geschilderd. Om er zeker van te zijn dat de latten op de juiste plek terugkomen, worden ze stuk voor stuk genummerd. Verder is het eerste buigzame triplex voor de plafonds gearriveerd. Hierdoor is ook duidelijk geworden waarvoor de lippen op de dakspanten dienen: hieraan worden de dakplaten vastgeschroefd.

De banken van de tram, die al in onderdelen gereed zijn, worden op kleur gebracht en krijgen een laklaag, zodat ze er qua kleur allemaal hetzelfde uitzien. Inmiddels is ook contact gelegd met een stoffeerbedrijf dat de zittingen voor de banken kan maken, compleet met een veren binnenwerk.

Begin november is het definitieve model voor de plafonnières gearriveerd. Hiervan komen er 28 in het interieur. Daarnaast bestelt de stichting er 12 als reserve.


De bankzijframes krijgen alle dezelfde kleur.


Dakklossen en het blok voor de richtingfilm voor de A620.


De speciaal gemaakte glazen kap voor de verlichting.


De nieuwe kap op een authentieke houder. Deze houders worden nagemaakt.


Constructeur Rob de Jong demonstreert het buigzame triplex voor de plafonds, dat aan de lippen op de dakspanten wordt vastgezet.