Er wordt gestaag doorgewerkt in Haarlem aan de aftimmering van de zijwanden. Op dit moment zijn de raamstijlen aan de beurt. Elke stijl moet pas gemaakt worden en we hebben ‘maar’ 24 zijramen met ‘slechts’ 48 raamstijlen.
Op 15 november arriveerden de getrokken messing profielen voor de zakramen. Het gaat om zes verschillende profielen, die in 1932 catalogusproducten waren (onder andere het Beclawat profiel – de firma bestaat nog steeds). Nu zijn ze helaas niet meer leverbaar, maar gelukkig konden ze allemaal nagemaakt worden. Je ziet het er niet aan af, maar in de 5 m lange kist ligt qua waarde het equivalent van de jaarbijdrage van onze donateurs.
Zeer binnenkort arriveren bij ons de drie nieuwe remcilinders. Dit zijn van oorsprong standaard remcilinders voor vrachtwagens, die functioneel zijn aangepast aan het Knorr-remsysteem II van de NZH.
De nieuwe deels geslepen lampglazen voor de armaturen van de binnenverlichting zijn heel mooi geworden. Hoewel de voeten hetzelfde zijn als die in bijvoorbeeld de Rotterdamse vierassers (ook een catalogusproduct), zijn de glazen kapjes iets luxer. Het blijft een Beijnes tram, nietwaar?