Zo’n dertig donateurs namen op zaterdagmiddag 30 november een kijkje in de werkplaats van Stichting De Nieuwe Blauwe Tram, om met eigen ogen de vorderingen aan de A619/A620 te zien. En er is veel te zien: de plafonds van de rijtuigen van de rijtuigen naderen voltooiing, er is een begin gemaakt met de stuurstand van de A620 en er komen steeds meer onderdelen in het interieur. De open dag van zaterdag de 30e volgde op een eerste open dag op 14 november. Sindsdien zijn er met name bij het interieur grote vorderingen gemaakt. Onderstaande foto’s geven een impressie van de open dag.

De donateurs komen bijeen in het NZH-museum voor de rondleiding door de werkplaats.

Voorzitter Wim Beukenkamp vertelt over de inrichting van de cabine van de A620.

Bezoekers luisteren naar de uitleg over de montage van de plafonnières.

Timmerman Kees van Egmond laat bezoekers zien hoe de raamlijsten zijn gemonteerd.

Donateurs kijken in een spiegel naar de remcilinder.

De werkende remcilinder, met op de achtergrond het hoofdreservoir.

Het interieur van de A620 met gemonteerde zittingen.

In de stuurstand is nu een rijcontroller geplaatst. Op de foto ervoor staat bestuurder Bertus Devilee uit Leiden, destijds goed bevriend met Luud Albers.

Als in de stuurstand nog wat klossen zijn aangebracht, worden ook hier de plafondplaten aangebracht.

De maximaalautomaten zijn opgeknapt en geschilderd.

Voorzitter Wim Beukenkamp demonstreert de fluit en remkraan van de A620.

Bezoekers bewonderen het interieur in wording.

Bezoekers bekijken de bankframes, plafondplaten en andere onderdelen van de Tweelingtram.

Het plafond van de A620 is bijna gereed.

Voorzitter Wim Beukenkamp licht de werking van de koppeling tussen de rijtuigen toe.

Voor de zakramen is een groot aantal raamlijsten gemaakt,

Deze twee latten sluiten door de holling en bolling bij gesloten deuren perfect op elkaar aan.