De afgelopen paar weken hebben de vrijwilligers van Stichting De Nieuwe Blauwe Tram flink verder gewerkt aan de A619/A620 en de werkplaats.
- Onder de tram is gewerkt aan het remwerk. Op 3 april arriveerden in Haarlem de remhefbomen met zadels en pennen.
- Er is een begin gemaakt met de houten vouwdeuren. Door een belangrijke subsidie van de stichting Holland Spoor, beter bekend als Roestrijden, heeft SDNBT de hiervoor benodigde materialen kunnen kopen, waaronder een partij teakhout van goede kwaliteit.
- Een subsidie van de Stichting Precal maakt het mogelijk om de bouw van de draaistellen te versnellen. Op 3 april zijn zes assen met wielen op transport gegaan naar de firma Sanders in Goor. De assen worden vervangen en er komen gedeeltelijk nieuwe spaakwielen. De assen met tandwielen voor de motordraaistellen zijn beschikbaar gesteld door de Museumtram Amsterdam.
- Tot slot ontving SDNBT op 3 april het keuringsrapport voor de werkplaats. Na een eerdere inspectie moesten enkele herstellingen en verbeteringen worden doorgevoerd. Die zijn nu allemaal in orde bevonden.
Klik op de afbeeldingen hieronder voor een grotere versie.