Om het interieur van de A620 te kunnen inbouwen, moet eerst de techniek in en onder het rijtuig worden geïnstalleerd. De vrijwilligers van De Nieuwe Blauwe Tram hebben daarom de afgelopen twee maanden alle aandacht gericht op het installeren van de diverse onderdelen van het remwerk, de zakramen en de deurmechanieken. Hieronder een overicht.
Onze stoffeerder Gabi Dogterom Verburg in Utrecht levert elke maand een set kussens af. Dit zijn de eerste exemplaren.
Al tijdens de bouw kwam Beijnes erachter dat de paumellen van de vouwdeuren te zwak waren. De onderste is toen verlengd en verstevigd met een rug. Bovenaan is zo’n aangepaste paumelle toegevoegd.
Op de achtergrond liggen de korte paumellen, die ook op de draaistangen moeten komen. Aan deze paumellen hangen de teakhouten deuren.
De voorraad fittingen voor het luchtremsysteem.
Onderdelen van de pneumatische deursluiting.
De lasergesneden behuizingen van de zakraammechanismen.
De koppelstangen tussen de remcilinders en de remhefbomen. De sleuven dienen voor de handrem.
Tientallen speciaal door DMG in IJmuiden gefabriceerde asjes voor de zakraammechanieken.
Pneumatische deurcilinder. Er zitten er vier onder elk balkon.
Geleiding van de remhefboom onder de A620. Dit is het remwerk van de motortruck.
Remhefboom met geleiding onder de A619.
Remcilinder en hulpreservoir onder de A620.
Terugstelveren voor het remwerk. Gemaakt door onze buren Avek in Haarlem.